Annonsørinnhold i samarbeid med SpareBank 1 Modum

Hva er dette?

- Vi bryr oss om lokalsamfunnet og de som bor der

Banken er viktig når vi står overfor de mange veivalgene livet byr på. Besøker du SpareBank 1 Modum møter du lokalkjente ansatte, som kjenner deg og ditt nabolag.

Annonsørinnhold i samarbeid med

Så kan man spørre seg. Er dette relevant i 2019 når digitaliseringen fosser frem og vi bærer på all verdens informasjon og «alle» har smarttelefonen  med mobilbank i lomma?

Ja, det er absolutt relevant, og det er ganske viktig.

- Bank er en del av mange faser i livet. Fra vugge til grav. Det er viktig å ha en god samtalepartner om økonomi, sier Christian Røe, kunderådgiver i SpareBank 1 Modum, en av mange lokale ansatte ved bankfilialene i Modum og Eikerbygdene.

For noen ganger trenger du noen å snakke med. Om huset, om forsikringen eller om pensjonen din. Noen av oppgavene som våre kunder skal løse kan gjerne ordnes via vårt kundesenter, men når det kommer til de personlige tingene i livet, er det fint å ha en personlig kunderådgiver å forholde seg til. Økonomi er personlig og da er det godt å snakke med et ekte menneske. 

I samtalene om de store økonomiske veivalgene er det viktig å sette seg ned og finne tryggheten av at din bank finner de beste løsningene for deg. For SpareBank 1 Modum er møtet med kundene det aller viktigste.

Her kan du lese mer om din lokale SpareBank 1 Modum.

Mange av de ansatte i SpareBank 1 Modum både bor og jobber i nærområdet. Du finner lokale kontorer i Vikersund, Åmot, Hokksund Mjøndalen og Drammen. De som jobber i SpareBank 1 kjenner området og sine kunder godt.

- Vi har et tett forhold til bygda

SpareBank 1 Modum har flere kontorer i bygdetraktene, tett på elva. Der møter du bankansatte som har fulgt familier fra én generasjon til neste. Kundeverter som kjenner hvert fjes som kommer inn døren. Du møter dem i matbutikken og på lokale idrettsarrangementer. Felles for dem alle, er at de bor, jobber og bryr seg om nærmiljøet.

- Vi kjenner mange og har et tett forhold til folk her i bygda. Her hos oss hjelper vi folk med bank-ID, veiledning om bruk av nettbank og våre mange tjenester. Enkelte kommer også innom for å ta seg en kopp kaffe og skravle. Det passer meg bra fordi jeg liker å skravle, sier kundevert Line Tandberg med et glimt i øyet. Den blide damen fra Åmot har jobbet fem år i de nyoppussede kundelokalene i Vikersund, men har bodd i området hele livet

- Det er jo hyggelig å være på fornavn med så mange kunder for jeg føler noen ganger at jeg kjenner så og si alle, forteller hun og ler

Her kan du lese mer om SpareBank 1 sin enkle mobilbank.

Dette er de ansattes egne banktips: 

Carl Marcus Rabben (33), forsikringsrådgiver fra Geithus: - Vi forsikrer hus og bil, men ikke oss selv og barna. Deg selv og de du er glade i er det viktigste du forsikrer.

Wibecke Moe (44), kunderådgiver fra Hokksund: - Begynn å spare i BSU tidlig. Da blir det enklere å nå kravet på 15 prosent egenkapital når du skal kjøpe din første bolig.

Line Tandberg (46), kundevert fra Åmot: - Vi er tilgjengelige fra 7-24, på telefon, epost, Facebook og chat alle dager. Det betyr mye for kundene våre.

Christian Røe (40), kunderådgiver fra Hokksund: - Prat om økonomi med barna. Mange blir dyttet ut i verden uten å vite hva økonomi er. Et besøk i banken kan bidra til bedre forståelse.

Gry Humlebek (53), kunderådgiver fra Åmot: - Begynn å spare til pensjonen så tidlig som mulig. Vi kommer til å få mindre enn vi tror i fremtiden. Og vi vil leve lenger som pensjonister.

Jens Edvard Kristiansen (36), bedriftsrådgiver fra Sysle: - Ingen forretningsidé er for stor. Vi må bare begynne i riktig ende.

Viktig med lokal bank der folk bor

SpareBank 1 Modum har kontorer i Vikersund, Åmot, Hokksund, Mjøndalen og Drammen. Der mange andre banker velger å redusere sin lokale tilstedeværelse, satser SpareBank 1 på å være så nær som mulig.

-Jeg tror folk setter pris på å snakke med oss. Jeg får besøk både av unge og gamle. De unge tar gjerne med mamma og pappa når de skal kjøpe sin første bolig. De har gjerne spørsmål fordi det er mye å sette seg inn i. Da er det viktig å prate med en fagperson, som også kjenner menneskene og området, understreker Gry Humlebek, som er kunderådgiver i Åmot og har jobbet i SpareBank 1 Modum i 34 år. Hun er en av mange som har hatt hele sitt yrkesaktive liv i lokalbanken. 

Og trivsel i egen jobb settes høyt i banklokalene til SpareBank 1 Modum.

- Jeg ble så glad da jeg fikk jobben her. SpareBank 1 Modum er så forankret i lokalsamfunnet. Flere har jobbet her i over 40 år. Det er så mange hyggelige kolleger, og det er helt unikt å jobbe så tett på nærområdet. Her er vi på fornavn med mange kunder, og flere fortsetter å bruke oss selv om de flytter langt avgårde. Det er en tillitserklæring, sier finansrådgiver Wibecke Moe fra Hokksund, som startet som kundevert i 2013, og har underveis valgt å utdanne seg til kunderådgiver.

Her kan du lese mer om SpareBank 1 sine mange banktjenester.

Bank og forsikring på samme sted

SpareBank 1 Modum tilbyr også forsikringer - både til private og til bedrifter. De har gode, konkurransedyktige forsikringer til bolig, deg og familien, bilen, hunden eller om du skal ut å reise. De er også banken for lokale bedrifter som trenger gode bank - og forsikringsløsninger

- Jeg får tilbakemeldinger fra kunder som syns det er enkelt å samle bank og forsikring på samme sted. Vi fungerer som veiledere fordi vi har kunnskap om hvilke forsikringer man trenger ut fra hvor man er hen i livet. En 20-åring trenger andre forsikringer enn en pensjonist. Har du en personlig rådgiver, slipper du å fortelle hele livshistorien din hver gang du kommer hit, forteller forsikringsrådgiver Carl Marcus Rabben. Han er innflytter fra Drammen, men trives godt i Geithus, der han nå bor. Hans heteste tips er å forsikre seg selv for fremtiden.

- Jeg ser stadig at folk glemmer å forsikre seg selv og sine kjære, men er flinke til å forsikre hus og hund. Det er så viktig å ha gode personforsikringer som sikkerhet om noe skulle skje, forteller han.

Det å samle bank og forsikring er et fortrinn mange lokale bedrifter velger i en hektisk hverdag.

- Veldig mange ser på oss som en lokal støttespiller for dem som vil drive næring i bygda. Vi tilbyr bank, lån, betaling, forsikring, pensjon og plassering til bedrifter - en totalpakke. Mange velger denne løsningen, slik at de kun har én bank å forholde seg til. Det gjør hverdagen enklere for bedrifter, sier Jens Edvard Kristiansen, som er bedriftsrådgiver, født og bosatt på Sysle, og har sparket ball for Moingen i mange år.

Vil du vite mer om SpareBank 1 sine gunstige forsikringer? Les her. 

(Artikkelen fortsetter under videoen)


Banken som er synlig i lokalsamfunnet

Et av målene for SpareBank 1 Modum er å bidra der de er. De støtter lokalsamfunnet og vil være med å bygge opp samfunnet rundt seg. Derfor er de sponsor for en rekke lokale lag og foreninger. Hvert år deler de ut millioner av kroner gjennom et eget gavefond - kun til lokale aktører. I 2019 var potten på ca. 5 millioner, som tas fra overskuddet til banken.

- Vi vil vise at vi bryr oss om lokalsamfunnet. Vi ønsker å skape engasjement og bidra til miljøet rundt oss. Det er viktig for oss, sier Espen Tangerud, merkevareansvarlig i banken. Han forteller om nye drakter til idrettslag, instrumenter til korps og oppgradering av idrettsanlegg, som noen av mange tiltak de støtter for å skape gode arenaer i nærområdet.

Arbeidet med å være en nær og viktig samarbeidspartner i Modum og Eikerbygdene, gjenspeiler seg i tilbakemeldingene de får.

- Innad i SpareBank 1-alliansen er vi alltid veldig høyt oppe når vi måler kundetilfredshet. Det sier jo litt, når vi vet at SpareBank 1 er Norges nest største bank. Vi er der for kundene og lokalsamfunnet, avslutter Tangerud.

Sparebank 1 Modum

SpareBank 1 Modum, tidligere Modum Sparebank, er en selvstendig sparebank som ble etablert i 1841 og er tilsluttet SpareBank 1-alliansen. Sparebank 1 Modum har sitt primærmarked i nærliggende områder. Vi har kontorer i Vikersund, Åmot, Hokksund, Mjøndalen og Drammen. 

Åpningstider alle kontorer:
Fra klokken 09.00 - 15.30 

Våre selvbetjente områder:
Fra klokken 06.00 til 23.00 alle dager 

Kundesenter, chat og telefon:
Telefon (+47) 91502270 fra klokken 07.00 til 24.00 alle dager

Del artikkelen på Facebook