I snitt så 452.000 seere hele finalen lineært på TV 2. Det ga en andel på 49,2 prosent blant alle seerne (P10-79) og 54,1 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Inkludert seertallene fra TV 2 Play er det 582.000 seere som har sett finalen så langt (Total screen rating).

Samboerparet Anna Rosenlund Skretteberg og Jone Engemoen Hansen fra Åmot har vært deltakere i årets sesong, og tapte knepent kampen om å vinne sin hytte til odel og eie i torsdagens sesongfinale.

– Vi er så glade for at denne serien nok en gang sjarmerer det norske folk. Oppussing og «gjør det selv» er noe de fleste av oss kan identifisere oss med, og viser oss hvor mye vi selv kan klare å skape. Tusen takk til nydelige deltakere, flinke folk i Strix og internt i TV 2, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2 i en pressemelding.

Seertallene for «Sommerhytta» har økt år for år. I 2018 fulgte 259.000 serien, i 2019 hadde tallet økt til 374.000 seere, mens det i fjor var 496.000 seere som fulgte «Sommerhytta».

583.000 har i snitt sett hele årets sesong av «Sommerhytta» som er en kraftig økning fra i fjor. Av disse har 150.000 seere sett sesongen på TV 2 Play, som også er rekord.

Har opprettet Spleis for at Anna og Jone skal få kjøpt «Sommerhytta»