Økte omsetningen

Godt fornøyd: Senterleder på Eikersenteret Gry Harbu er godt fornøyd med omsetningen i 2014, som har økt med over 40 millioner kroner.                                                                                                                  Arkivfoto

Godt fornøyd: Senterleder på Eikersenteret Gry Harbu er godt fornøyd med omsetningen i 2014, som har økt med over 40 millioner kroner. Arkivfoto Foto:

Av
Artikkelen er over 5 år gammel

Eikersenteret opplevde en stor økning i omsetningen i 2014. Senteret omsatte for 40 millioner kroner mer enn i 2013.

DEL

– Dette er en helt formidabel vekst, sier senterleder Gry Harbu fornøyd.

Økningen fra 240 millioner til 280 er den største veksten senteret noen gang har hatt. Sett i prosent tilsvarer dette omtrent 16 prosent. Omsetningen gjelder for butikkene inne på senteret.

– Vi har nok omtrent aldri opplevd en høyere vekst, konstaterer Harbu.

Jevnt fordelt

Den store økningen på 40 millioner er fordelt jevnt utover alle leietakerne på senteret.

Dette synes Harbu er svært gledelig.

– Det er veldig stas at ingen skiller seg ut hverken i topp eller bunnen av skalaen, men at vi totalt ser en jevn økning, forklarer senterlederen.

Økning hver måned

– Hver eneste måned har vi sett en økning på mellom 13–16 prosent, noe som er veldig bra, sier Harbu.

Økningen så de tendensene av allerede i januar i fjor. Og siden har det bare fortsatt gjennom hele året.

– Julegavehandelen gjør både desember og januar til spesielle måneder, men vi så tendensene allerede i januar i fjor, forteller hun.

Økt konkurranse

Med økt konkurranse fra den nyåpnede Coop Obs på Buskerud storsenter som åpnet i november, har ikke Eikersenteret merket noen nedgang fra tidligere i året.

Senterlederen viser til at desember og januar er spesielle måneder i bransjen uansett.

– Vi har overhodet ikke merket noe nedgang fra Coop Obs åpnet i november, det er dog for tidlig å si hvordan dette vil påvirke tiden framover, sier Harbu. Hun understreker at de er godt fornøyde omsetningen også etter den økte konkurransen fra hypermarkedet.

Flere kunder

Eikersenteret hadde også flere antall besøkende i løpet av fjoråret.

– Vi har knyttet til oss mange nye kunder i år, samtidig som vi har klart å holde på de faste, forteller senterlederen.

Om tallene for 2015 vil bli like bra som fjorårets er det imidlertid for tidlig å si noe om.

– Vi er godt fornøyd med omsetningsutviklingen, og håper å fortsette utviklingen i året som kommer, sier Harbu.

Artikkeltags