Nei, vi har ikke blitt trøndere – men bart er viktig

Bartelogo. Bygdeposten.

Bartelogo. Bygdeposten.

Artikkelen er over 1 år gammel

November har blitt bartemåned nummer én. Det markerer Bygdeposten med en aldri så liten logo-justering.

DEL

Fra i dag, og ut måneden vil vår digitale logo være preget av en bart. Skulle du tro det er fordi kontoret er invadert av trøndere med skinnvest og karsk på innerlomma, er det bare å tro om igjen.

Årsaken er at Bygdeposten ønsker å vise støtte til den internasjonale movember-bevegelsen.

Movember er en årlig kampanje for bevisstgjøring av menns helse og pengeinnsamling til forsknings- og støtteprogrammer med fokus på prostatakreft, testikkelkreft og psykisk helse. Bak kampanjen står Movember Foundation, som er en uavhengig internasjonal stiftelse.

– I sommer hyllet vi kjærligheten ved å trykke logoen i regnbuefarger. Nå ønsker vi å rette oppmerksomheten mot menns helse. Bygdeposten er en avis som liker å gjøre ting ikke alle andre gjør og synes dette er en fin måte å vise det på, sier ansvarlig redaktør Knut Bråthen.

Du kan lese mer om barte-fenomenet på Movember Norges hjemmeside.

Artikkeltags