Nå gir han deg enda mer enn før

Amedia og Nettavisen lanserte tirsdag Norges første riksavis siden 2007. Den får du som Eikerbladet-abonnent tilgang til.
(Eikerbladet) Eikerbladet er en del av Norges største konsern med lokalaviser. Ansvarlig redaktør Stig Odenrud er glad for at Nettavisen er blitt et familiemedlem i Amedia.
Glad i papiravisen
– Eikerbladets abonnenter vil nå få tilgang på både nasjonale og internasjonale nyheter bare ved å gjøre et par tastetrykk. Nettavisens redaksjon har et godt ry, og for å være på ballen i viktige saker som også berører eikværingene, mener han.
Odenrud vet også at mange er veldig glad i papiravisen, selv om veksten av digitale brukere har vokst mye de siste ukene.
– Tidligere har det vært alt for mye plunder og heft for å koble seg opp mot Eikerbladets nettavis, e-avis og digitale tilbud. Ingen gidder å gå gjennom sju-åtte operasjoner for å komme inn på nett. Det er gjort flere grep for å forenkle dette, dessuten kommer vi snart til å invitere våre abonnenter på kaffe, litt bite i og et enkelt digitalkurs - helt gratis, lover redaktøren.
Hva dette kurset går ut på kan du lese mer om i papiravisen tirsdag.
Hele landet
Den digitale avisen blir et abonnementsprodukt og lokker med eksklusivt nyhets- og aktualitetsstoff og gode historier og kommentarer fra Nettavisen og Amedias 63 aviser.
– Det norske mediebildet blir ofte «Oslo-nærsynt». Jeg mener at fornuften er nokså likt fordelt utover i landet, og målet med NA+ er å vise ferske nyheter og friske meninger fra hele landet, sier Nettavisens ansvarlige redaktør Gunnar Stavrum.
Amedia ble fra nyttår heleier av Mediehuset Nettavisen. I tillegg til å være Norges ledende lokale medieselskap med aviser landet rundt, inntar mediekonsernet nå en sterk nasjonal posisjon, heter det i en pressemelding.
– Når Nettavisen nå utvides med et riksdekkende digitalt abonnementsprodukt, er ambisjonen å levere viktige nyheter og kommentarstoff fra hele Norge til hele Norge. NA+ vil bestå av innhold fra Nettavisens egen redaksjon, men ikke minst gi leserne et unikt tilbud med stoff fra over 800 journalister i 63 redaksjoner over hele landet, sier konsernsjef i Amedia og styreleder i Mediehuset Nettavisen, Are Stokstad.
Avisen har fått navnet NA+ og skal være et alternativ til et «Oslo-nærsynt» mediebilde.
Kommentarer til denne saken