– Hyggelig å gi kundene litt ekstra

REKORD: Inger Elin Hartz hos Floyd må taste ofte på kassa denne dagen.

REKORD: Inger Elin Hartz hos Floyd må taste ofte på kassa denne dagen. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Det er for mange årets største omsetningsdag, men særlig lønnsom er den ikke for alle.

DEL

– Det blir nok salgsrekord i dag også, men ikke snakk om bunnlinja, sier Inger Elin Hartz på Floyd på Åmotsenteret.

Lojale kunder

Det sto fire personer i «kø» da dørene til senteret i Åmot åpnet klokka 7 denne svarte fredagen. Men, litt etter litt kom folk krypende ut av loppekassa og plutselig var det mye folk innenfor dørene.

– Det er andre året vi har dette skikkelig. Det er gøy og krevende, men det er ikke den dagen vi tjener penger, innrømmer Hartz.

Hun synes likevel det er en hyggelig aktivitet som gjør litt ekstra for kundene.

– Vi har så mange lojale kunder og vi vet at de kommer tilbake også de dagene det ikke er salg. Det er trivelig å gjøre litt stats på dem på denne måten, forklarer hun.

Mens store riksdekkende kjeder blir avslørt for å manipulere og bløffe med salgsprisene er alt på stell hos «Madame Floyd».

Salg hos alle

Da Bygdeposten var innom senteret kunne alle butikkene fortelle om flere innslag på kassa. Noen holder seg til bare svart fredag, mens andre også tar med seg lørdagen i samme slengen.

– Det er hyggelig å være med, men vi forventer oss ikke det helt store, sier Bent-Runar Solheim på Apotek1.

Han er på litt lenger sikt bekymret for detaljhandelen lokalt, og håper at kundene vet å bruke de nære butikkene hvis de vil ha dem der i framtida.

Artikkeltags