Svar fra Høyre til Gotfred Rygh

Av
DEL

LeserbrevMerkelig hvorfor den røde side drar frem at de ansatte gjør en dårlig jobb, dersom kommunale avdelinger ikke fungerer som de burde.
Vi har et godt eksempel nå på Vikersund bo- og dagsenter. Her fungerer ikke kommunen som organisator, de ansatte sier i fra, ledelse gjør ikke noe med problemet, ledelse forsøker å feie det virkelige problemene under teppet.
Det er alltid i toppen det ikke fungerer dersom tjenesten ikke er bra nok.
Høyre har aldri sagt noe galt om ansatte nær moingene. Høyre sier noe om det organisatoriske.

Etter en dialog med de aktuelle brukerne vil vi i Høyre vil alltid spørre oss:
Hva er best for moingene?
Har vi godt nok tilbud til alle moingene?
Har moingene valgfrihet?
Ut ifra de spørsmålene, i tillegg til dialogen med de aktuelle, kan vi bygge tjenesten.
Vi tenker ikke som Gotfred Rygh, ovenifra og ned, det er kun kommunen som skal lage tilbud til moingene, og det er godt nok.

Ansatte «på gulvet» gjør den jobben de får beskjed om, Høyre klager aldri på dem.
Vi heier på de ansatte, de gjør en kjempejobb, og er veldig glad for ansatte sier i fra når ting ikke er riktig. Og vi har ingen problem med anonymitet, vi vil se på hva de sier, ta tak i virkeligheten bak problemet.
Også vil jeg minne Gotfred Rygh på at det finnes fagorganiserte også i privat næringsliv.

LES OGSÅ: Skal Høyre og FrP ikke lenger privatisere kommunal virksomhet?

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags