Huff, for en arroganse Hannevold

MÅ KJENNE SIN STILLING: Jon Hovland svarer Runar T. Hannevold i Buskerudmuseet på hans innlegg om utbyggingen av et framtidig boligfelt på Sysle.

MÅ KJENNE SIN STILLING: Jon Hovland svarer Runar T. Hannevold i Buskerudmuseet på hans innlegg om utbyggingen av et framtidig boligfelt på Sysle. Foto:

Av
Artikkelen er over 1 år gammel
DEL

LeserbrevBuskerudmuseets styreleder Hannevold bør ta med alt når han skriver. Jeg sa, og ble sitert på, at jeg visste om at det er samme regelverk på Krøderbanen som Randsfjordbanen og nye Ringeriksbanen når den er ferdig. På Ringeriksbanen vil det kjøre tog i 250 km/t, da forstår vi at det ikke kan være usikrede planoverganger der.

Krøderbanen er en museumsbane med lav fart, og bør være klar over sin stilling. Være åpen for at utvikling i Modum er første prioritert for oss i Modum.

LES OGSÅ: Modums utvikling

Saken her gjelder fare for ulykker, hvordan ha best mulig trygghet rundt jernbanen når den brukes.

Best trygghet gis hvis det ikke går tog i det hele tatt. Neste er at toget stopper før overgangen, har mennesker som vakt ved overgangen, toget kjører sakte forbi.

Det finnes flere løsninger før vi må ha undergang. Dette gjelder, i dag, for både Sysle og for Loe på Kløftefoss.

Et annet alternativ er at Modum bygger ut undergangene for det årlige tilskuddet som Krøderbanen får. Da vil Krøderbanen IKKE få noe tilskudd i de antall år det går, før kostnaden er inndekket på kulvertutbygginger.

Krøderbanens ledelse bør være løsningsorientert, vise vilje til gode, rimelige løsninger som gir utvikling i Modum.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags